Wat is SEO?
Waarom SEO?
Vrijwel alle consumenten zoeken eerst online voordat ze een product of dienst aanschaffen. En wees eerlijk, ook jij kijkt alleen naar de eerste ‘Google pagina’. Het is daarom belangrijk dat jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google verschijnt. Met als gevolg meer verkeer naar jouw website. Door middel van zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat jouw website beter vindbaar is in Google. En misschien nog belangrijker, dat de website wordt gevonden door de bedoelde doelgroep. Betere Google vindbaarheid wordt gerealiseerd door de website te voorzien met de juiste relevante inhoud. Daarnaast technisch te optimaliseren, en verder te onderhouden op beide onderdelen. Deze combinatie van strategieën zorgen voor meer verkeer naar jouw website. Kom hoger in Google!
Technische aanpassing
Content Creatie
SEO geen SEA
Een belangrijk voordeel van onze werkwijze. Search Engine Advertising (SEA), in het Nederlands zoekmachine adverteren, richt zich op de gesponsorde resultaten in zoekmachines. Bij SEA betaal je per klik of per bezoeker. Gelukkig heb je deze vaste terugkomende kosten niet bij SEO! Met SEO optimaliseer je je website éénmalig om deze daarna te onderhouden zonder extra kosten te maken per bezoeker of klik.
SEO-advies is altijd maatwerk. Iedere ondernemer heeft specifieke doelstellingen en doelgroep. Het is dan ook erg belangrijk vooraf goed te weten: Wat is mijn doelstelling en Wie is mijn doelgroep. Op basis van deze gegevens gaan wij een zoekwoorden en zoektermen onderzoek uitvoeren. Wij kijken welke woorden combinatie relevant is voor jouw website. Verder onderzoeken wij of deze woorden combinatie vaak in Google gezocht wordt. Daarnaast bekijken we de concurrentie bij deze specifieke woorden combinatie. Hoe minder concurrentie hoe groter de kans dat je hoger in Google komt. Onze gesprekken en de analyse die hierop volgt vormt de basis voor het verbeteren van jouw website. Noem deze voorbereidingsfase pijler één. Nog drie belangrijke pijlers te gaan.
Naast bovenstaande pijler één hebben we Techniek en Content als pijler twee en drie. Zij zorgen er samen voor dat jouw website wordt omgetoverd in een bezoekers magneet. De website wordt technisch aangepast, met als doel Google jouw website als bezoekersvriendelijk te bestempelen. Vervolgens wordt er relevante inhoud (content) gemaakt op de website. Dit doen we om Google gedetailleerd te vertellen waar de website over gaat, wie jij bent en wat jouw doelstellingen zijn. De vierde pijler is monitoring. Na oplevering van ons werk is onderhoud wenselijk. Een geoptimaliseerde website is best een tijd goed vindbaar maar heeft op een gegeven moment onderhoud nodig. Het monitoren van website-verkeer, optimaliseren van de website en technisch bijsturen is van groot belang om voor de lange termijn goed vindbaar te blijven. Ook lokaal gevonden worden kan perfect met deze werkwijze. Neem contact op als je meer wilt weten over SEO en onze manier van implementeren. Of bezoek ons SEO blog!