Bereik jouw doelgroep

Hoe kom ik hoger in Google? 2

De vraag der vragen; Hoe kom ik hoger in Google? Een thema wat we ook op onze SEO hoofdpagina veelvuldig belichten. Online zoeken is inmiddels een nieuwe weg in gegaan. Door spraak zoekmethoden veranderen ook zoektermen. Zoeken op Google in tekst doen we vaak met steekwoorden, terwijl een verbaal zoekopdracht vaak een zin is afgesloten met een vraagteken. Deze nieuwe weg. Of beter gezegd; Deze nieuwe parallelweg betekent dat jouw website SEO hierop moet inspelen.

Naast websiteteksten die relevant dienen te zijn zul je ook moeten bekijken welke landingspagina’s voor jouw website geschikt zijn. Hierdoor kun je met een minimaal budget veel gratis verkeer naar je website halen. Want Google zoekverkeer is 100 procent gratis. Hoe vet is dat!

SEO fit; Uniek, relevant en technisch in orde

Google wil maar één ding. Nouja, eigenlijk twee. Naast geld verdienen is het doel van Google om de zoekgebruiker maximaal te bedienen. Hiermee bedoelen we dat de gebruiker (zoeker) het beste zoekresultaat krijgt te zien gericht op haar persoonlijke situatie. Om Google te helpen bij deze doelstelling is het van belang jouw website, webshop en/of bakstenen winkel online te voorzien van informatie. Daarnaast is het van belang dat de website goed functioneert. Wil je hier zelf wat aan doen? Om jou op weg te helpen vind je hier onze Hoe kom ik hoger in Google ’top 5 content SEO’ tips. Dit zijn aanbevelingen die gaan over de tekst op jouw website. En die je zelf goed kunt toepassen.

  • Verplaats je in de bezoeker van jouw website. Waarom bezoeken ze jouw website en hoe kun je de bezoeker aanzetten tot een volgende stap.
  • Geef hoofdpagina’s (‘home’, ‘contact’, ‘over ons’) de aandacht. Maak ze overzichtelijk en blijf bij de kern van de boodschap die jij over wilt brengen.
  • Maak pagina’s aan met een specifiek onderwerp, maak tekst waar je diep in gaat op dit onderwerp. Kies een onderwerp wat in relatie staat tot jouw bedrijf/bedrijfsvoering.
  • Markeer steekwoorden in de tekst om de lezer (maar vooral Google) duidelijk te maken waar de tekst over gaat.
  • Last but not least; Bedenk welke vragen Google spraakgebruikers zouden kunnen stellen over jouw onderwerpen. Maak hier separate pagina’s voor of verweef deze vragen in de teksten op de website.

Heb je behoefte aan meer tips? Of wil je SEO geïmplementeerd hebben in jouw website, webshop of bakstenen bedrijf? Neem contact op met SEO Heerhugowaard. Betere Google vindbaarheid voor iedere ZZP’er, MKB’er en starter.