Bereik jouw doelgroep

Google Home, Alexa en Siri

Gesproken zoekopdracht; Wie ook de komende jaren op Champions-league niveau mee wil met zoekmachine optimalisatie (SEO) zal ook via gesproken zoekopdrachten gevonden moeten worden. Integratie van deze nieuwe vorm van zoeken zit tegenwoordig in elke smartphone en tablet. Anno 2019 zijn de liefkozend genoemde ‘praatpalen‘ (Google home) nog niet veelvuldig in gebruik. Stap voor stap zullen we steeds meer gesproken zoekopdrachten gebruiken om te vinden wat we zoeken op het world-wide-web. En dit kan sneller gaan dan we wellicht denken. Zoals gezegd is de spraakfunctie al beschikbaar in onze smartphone en tablet. Maar ook omdat we steeds meer ‘praatpalen’ in onze huiskamer zetten zal de groei van gesproken zoeken snel een sprong nemen.

Met praatpalen bedoelen we de producten zoals Google Home en Apple Siri. Deze moderne stukjes techniek richten zich op het uitvoeren van simpele online taken. Enkele voorbeelden zijn; ‘Google, wat wordt het weer in mijn woonplaats?’ of ‘Google, stuur een bericht naar Anne dat ik wat later kom’. De opdrachten die je kunt geven aan deze praatpalen zijn legio en wordt per dag uitgebreid. Door deze ontwikkeling verwacht SEO Heerhugowaard een sprong in gesproken Google zoekresultaten. Om je zoekmachine optimalisatie (SEO) hier op aan te passen dien je je te verplaatsen in je beoogde zoeker. Dé manier van zoeken is namelijk structureel anders bij een gesproken zoekterm dan bij een getypte zoekterm.

Een gesproken zoekterm is vaak in de vragende vorm. Terwijl we in getypte vorm we ons zakelijker of korter opstellen. De vragende vorm dien je te verweven in je SEO tactiek en te implementeren in je website zodat ook jij Praatpaal-Proof bent.

Wil jij met je website of webshop beter op Google gevonden worden?
Neem dan contact op.