Bereik jouw doelgroep

SEO of SEA?

Wat is het verschil tussen SEA en SEO? Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten, de beste deal en naar omzet. Of je nu een starter, ZZP’er of doorgewinterde MKB’er bent, het aantrekken van business is key in je bestaan. Daarnaast wil je de kosten beheersbaar houden. Dus klanten aantrekken op een kostenneutrale manier. Dat is de crux van ondernemen. Hoe kom je aan nieuwe klanten? Je kunt natuurlijk een advertentie zetten in de krant. Al gaat onze voorkeur uit naar SEO. Een manier van internet marketing die je zult verbazen.

Adverteren of werven via internet is vandaag de dag de belangrijkste en meest doortastende manier om je doel te bereiken. Naast het bereik wat internet jou biedt, kun je via deze weg ook beter je doelgroep benaderen. Of anders gezegd; Zorgen dat de doelgroep jou vindt. Meer verkeer naar jouw bedrijf betekent meer omzet. Om meer verkeer te realiseren kun je via zoekmachine-adverteren (SEA) klanten naar jou onderneming lokken. Helaas is hier wel een prijskaartje aan verbonden. Naast (marketing mannetje) beheerkosten kun je ook van Google een nota verwachten. Met SEA betaal je namelijk per klik of bezoeker.

Met Zoekmachine-optimalisatie SEO betaal je niet per klik of bezoeker en is hierdoor een stuk prettiger in de portemonnee. Je vraagt eenmalig een SEO expert jouw website Zoekmachinevriendelijk te maken en je website wordt beter vindbaar voor jouw doelgroep. Ook op lokaal niveau. Dus ben je een ondernemer met een bakstenen onderneming én een digitale onderneming dan betaalt SEO zich dubbel uit!

Meer informatie of een goed gesprek over SEO?
Neem contact op!